iklan berbayar

Iklan Berbayar

BERSIH 3.0 : Realiti dan Fantasi..apa sebenarnya ??????

Minggu ini panas dengan isu BERSIH 3.0. Aku pada mulanya malas nak buat ulasan tapi memandangkan ada benda yang tersirat dalam hatiku, maka aku menulis lagi dalam blog ku ni.

BERSIH 3.0...Apa sebenarnya yang berlaku. Dari kejadian rempuhan, pukul memukul dan pelbagai lagi kejadian yang berlaku semasa kejadian tersebut. Yang terlibat pula ialah golongan dari pihak pembangkang yang mendominasi BERSIH 3.0 ini serta pihak POLIS. Tapi kali ini kejadiannya agak ganas.

Melalui kaca TV arus perdana, berita yang dipaparkan menunjukkan kejadian yang teruk menimpa pihak polis dimana dapat dilihat pihak polis dibelasah (kereta diterbalikan dan polis didalam kereta itu dipukul dengan kon polis) dan selalunya beritanya lebih menyebelahi pihak kerajaan. Manakala di saluran alternatif seperti youtube, blog pro kerajaan dan pro pembangkang serta berita media-media bebas seperti malaysiakini,sabahkini,agendadaily dan pelbagai lagi menceritakan kisah dan cerita dari sudut yang berbeza. Macam biasalah jika blog itu merupakan blog penyokong pembangkang maka ceritanya pun menceritakan polis yang mulakan dahulu huru-hara maka kalau dipihak pro kerajaan pula ceritanya akan menceritakan disebaliknya.

Aku menilis ini bukan hendak menyokong sesiapa dalam hal ini. Tapi aku cuma mahu menceritakkan bahawa rakyat kita semakin hari semakin hilang jati diri serta kewarasannya. Tidak kira siapa, dari pihak kerajaan ataupun pembangkang semuanya sama. Tidak sah la kalau tidak terbaca ayat-ayat makian didalam cerita dalam mana-mana blog kedua-dua pihak. Dimana sudah moralnya kalau begitu. Apabila melihat bagaimana polis kena belasah terdetik perasaan marah yang amat sangat kemana manusia-manusia ini. Kenapa sampai begitu sekali perbuatan mereka. Memang aku sangat marah dan sedih dengan kejadian tersebut. Cubalah buat secara aman seperti diSabah. Tiada pun kecoh-kecoh. Inilah apabila hati tidak cukup dengan iman yang kuat. Sekuat mana iman anda jika sanggup buat pekara macam itu.

Aku bukan penyokong mana-mana pihak kerana aku mahu terus berdiri diatas pagar. Aku cuma memerhati apa yang manusia buat dan berfikir tentang bala yang akan tuhan bagi dengan kita dikemudian hari jika kita tidak bersyukur. Percayalah bahawa kejadian tempoh hari sebenarnya adalah ujian dari tuhan untuk menguji sejauh mana keimanan kita.

p/s : Marah dan Sedih
These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati

iklan

Mangga Adds

MESEJ DARI BLOGER "MISI MUSTAHIL"

Kandungan dalam blog ini adalah sumber idea dr saya sendiri. Jika hendak berkongsi dipersilahkan dan janganlah mengambil serius benda yang dipaparkan dalam blog ini kerana blog ini adalah satu idea mustahil dilakukan..hehehe ok selamat mem"blog" semua